Serwery www i hosting dla Ciebie! Serwis nieruchomości

Media i reklama

Rodzaje mediów

Biorąc pod uwagę nasze zmysły którymi odbieramy przekazywane przez media informacje, można wyróżnić trzy rodzaje mediów. Są to media wizualne, audialne i audiowizualne. Jak sama nazwa wskazuje, media wizualne bazują na przekazywaniu nam treści poprzez obraz czy to statyczny jak :fotografie, ksiażki, prasa, plakaty, pocztówki czy inne broszury lub ulotki. czy dynamiczne w postaci filmu, które odbieramy przez zmysł wzroku. Media audialne to działające na nas przez zmysł słuchu. Sa to: radio, taśma magnetofonowa, płyta kompaktowa czy telefon. Oczywiście nie możemy w tej grupie pominąć radia. Media audiowizualne oddziałują na dwa zmysły człowieka wzrok i słuch. Jest nim film zapiany na taśmie lub wyświetlany w telewizji a obecnie nawet i w Internecie. W tej grupie znajdują się także multimedia, tekst, obraz, animację, narrację, wideo, muzykę. Inaczej można podzielić media biorąc pod uwagę, typ odbioru. Pod tym względem możemy wyróżnić media odbierane indywidualnie, takie jak: książka, prasa, fotografia, odbierane indywidualnie bądź zbiorowo, na przykład radio lub zapisy na innych nośnikach. Do dyspozycji mamy też media odbierane głównie zbiorowo, których reprezentantem jest telewizja i tłumnie, jak to jest w przypadku filmu wyświetlanego w kinie dla dużego audytorium. To dość tradycyjne media. Dziś mamy również media które wykorzystują do przekazu Internet i stają się one wraz z rozpowszechnieniem dostępu do sieci, coraz bardzo popularne.

Zobacz również:
Dziennikarz nowych mediów
Niedawno pojawiły się informacje, że papierowe gazety zostaną wyparte przez ich elektroniczne odpowiedniki i internetowe portale informacyjne. Jednak z przeprowadzonych badań na temat czytelnictwa wynika, że sprzedaż gazet tradycyjnych nie spada,...

Licencje programowe
Już w 2002r. rząd Leszka Millera próbował wprowadzić zmiany w prawie medialnym. Wycofał się jednak z tego po słynnej aferze. Dlatego też nie uchwalono zakazu koncentracji kapitału w polskich mediach, nie podjęto też dyskusji o licencjonowaniu...

Realisty schow
W ostatnich latach, w telewizji mogliśmy oglądać tzw. reality show. Na jego temat wypowiadało się już wielu ekspertów. Jednak ważna jest opinia widzów, którzy odnoszą się do tego typu programów dość sceptycznie, a wręcz z zażenowaniem....

Copyright @ 2010 Media i reklama